Op alle met Worktrainer afgesloten overeenkomsten – verkoop en levering van producten, bestellingen, service, installeren, afhalen, ruilen, reparatie – zijn, bij uitsluiting van de voorwaarden van de wederpartij van Worktrainer of de opdrachtgever – hierna gezamenlijk aangeduid als “koper” , deze voorwaarden van toepassing.
De koper is gerechtigd het bij Worktrainer gekochte product te retourneren waarbij het volgende van toepassing is;
Indien bij de aankoop is bedongen dat de koper het product op proef koopt, heeft hij gedurende 14 dagen na aflevering het recht het product te retourneren, met inachtneming van het navolgende.
Voor bedrijven en instellingen geldt een betalingstermijn van 14 dagen en particulieren dienen bij aflevering te betalen. Opschorting of verrekening is niet toegestaan. Bij overschrijding is Worktrainer gerechtigd de wettelijke vertragingsrente in rekening te brengen als mede de buitengerechtelijke incassokosten conform het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten.
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00 uur worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Het lukt ons echter niet altijd om dit na te komen. Soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van jouw bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten en levertijden worden per product weergegeven op de productpagina’s. Levering verloopt via de pakketbezorging, t.w. DHL Parcel en DPD pakketservice. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
Om je de betaalmethode van Klarna aan te bieden, kunnen we bij het afrekenen jouw persoonlijke gegevens in de vorm van contact- en bestelgegevens doorgeven aan Klarna, zodat Klarna kan beoordelen of je in aanmerking komt voor hun betaalmethoden en deze betaalmethoden kunnen afstemmen. Deze overgedragen persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met Klarna’s eigen privacyverklaring.
Alle door Worktrainer geleverde producten blijven haar eigendom tot het moment, waarop alle facturen volledig zijn betaald. Doorverkopen of in zekerheid geven is niet toegestaan, zolang de producten niet zijn betaald. Worktrainer heeft het recht, na sommatie, onbetaalde producten terug te halen en koper zal daartoe alle medewerking verlenen.
Alle door Worktrainer verkochte producten zullen op het door koper aangegeven adres worden afgeleverd en/of op locatie worden gemonteerd en afgesteld. Worktrainer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade – bijvoorbeeld aan deurposten, muren, trappen en andere eigendommen of voorwerpen – toegebracht of ontstaan bij het afleveren en plaatsen in de ruimte, aangegeven door koper, waar de producten door Worktrainer moeten worden gemonteerd en afgesteld.
Worktrainer vertrekt de navolgende garantie;
Alle overige producten; de garantie verstrekt door de fabrikant of importeur in de EU en zoals vermeld en uiteengezet op de bij het product verstrekte gebruiksaanwijzing en/of de verpakking.
– De garantie geldt niet voor slijtage door normaal gebruik of voor onoordeelkundig gebruik en vervalt als de koper zelf aan het product manipulaties heeft verricht.
– De garantie behelst vervanging van niet functionerende onderdelen, of naar het uitsluitende oordeel van Worktrainer, algehele vervanging van het product.
Bij klachten dient de klant zich allereerst te wenden tot Worktrainer. Indien de klachten niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de klant zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of Worktrainer een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de klant de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel Worktrainer als klant stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de klant betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
Alle overeenkomsten met de wederpartij van Worktrainer worden beheerst door het Nederlandse recht. De bevoegde rechter is de rechter in de Rechtbank Midden- Nederland, tenzij Worktrainer er voor kiest de procedure te starten vor de rechter van de woonplaats van de koper.